Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Igår och idag...

Av Maria - 2 maj 2009 17:52

...skriver jag om nu. Det blev ju inget skrivet igår. Låg typ och grillade fläsket hela dan igår, och det både märks och känns. Att man aldrig lär sig. Men det är väl det att man tycker att det är så himla härligt och så känner man ju inget förrän man kommer in på kvällen. Så igår kväll satt lilla jag och baddade smalbenen med en ispåse.....ajajaj vad ont. Men jag får skylla mig själv.

Annars gjorde vi väl inte så mycket igår. Grillade och såg lite grann på tv.

Idag har jag inte varit ute så mycket i själva solen som ni kanske förstår, men det har heller inte varit den värmen, det har blåst lite kallare idag.

Åkte ner till affären vid middagstid och guuud va folk det var. nu märks det verkligen att turisterna börjar va här mer.

När vi kom hem därifrån så tog min kära make tag i altanen. Körde med högtryckstvätten och det blev så fint. Men rätt som det var så ropade han på mig att jag skulle komma upp och titta i badrummet. Och där va det BLÖTT må ni tro. Översvämning typ. Så det var bara att gå ner och hämta skurhinken. Det hade läckt brevid slangen.

Just nu väntar vi på att maten ska bli färdig. Det luktar ljuvligt från köket....mmmmm. Och sen blir det mys med familjen.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll.

Många kramar från en kräftröd Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 juni 2009 11:20

...varför jag inte har skrivit på ett tag, så beror det på att jag har helt enkelt inte mått så bra, tappat gnistan helt enkelt. Vet inte riktigt vad det är med mig, om det är för att jag är orolig för framtiden, hur det ska gå med jobb och så vidare...

Av Maria - 24 maj 2009 17:14

...att jag inte har bloggat på flera dagar. Men jag har haft så jäkla ont i min nacke och i huvudet, samt att min fibromyalgi har spökat. Jag brukar inte beklaga mig, men dom här dagarna har varit ett rent helvete, har knappt orkat med mig själv. Så ...

Av Maria - 18 maj 2009 08:32

...här idag och det verkar ha smittat av sig på mig. För idag är jag på riktigt surtantshumör. Och bägaren rann över imorse kan jag säga, det var slut på tålamodet. Jag fullkomligt hatar såna mornar när man måste tjata och skälla på ungar som då ocks...

Av Maria - 15 maj 2009 16:34

...på mig. Jag borde verkligen skämmas. För idag, efter jag skickat iväg ungarna till skolan så blev jag fast, vid datorn alltså. Och då menar jag helt fast, glömde både tid och rum. Har hittat ett nytt spel, som inte går att ge sig med. Fick typ PAN...

Av Maria - 14 maj 2009 09:15

...då var det torsdag. Helgen närmar sig med stormsteg. Gick upp som vanligt vid 07:00, väckte ungarna, i morse hade jag en extra att väcka. Jasmines kompis J har sovit över här i natt. I tisdags var vi ju och besökte barnen i Fjälla. Där grillade v...

Ovido - Quiz & Flashcards