Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Nu tror jag....

Av Maria - 7 maj 2009 08:31

..att jag vet varför jag har varit så himla orkeslös och lat. Jag har blivit FÖRKYLD!! Det började igår kväll. Jag nyser, fryser, är täppt i näsan och ont i halsen...usch vad det är synd om mig.

Men jag fick ändå snällt kliva upp ur den varma goa sängen för att få iväg kidsen till skolan. Skulle ju även fixa två matsäckar också, för idag skulle Jasmine ha KM i friidrott, en tävling mellan Kungshamn, Smögen och Hunnebo. Och självklart hoppas jag ju Hunneboarna tar hem det. Heja, heja!! Nicke och dom andra i hans klass på högstadiet ska vara där och hjälpa till vid dom olika stationerna. Men tråkigt för dom att det är rena rama pissregnet idag, nu när dom ska vara ute hela dan.

Sen när Jasmine kommer hem så ska jag hjälpa henne att packa, för hon och hennes kompis I ska med mina föräldrar upp till värmland och hälsa på min bror och hans familj. Dom åker på fredag och kommer hem på måndag igen, så dom har fått tagit ledigt från skolan. Mina föräldrar ska ha med sig husvagnen upp så dom ska sova i den. Så det blir en liten minisemester som dom har sett fram mot i ett par veckor nu.

Annars ska jag bara ta det lugnt, men får nog ta en runda med dammjagaren, det är faktiskt ett MÅSTE idag. Hade ju tänkt fått tummen ur och städat idag, men orkar inte det nu när jag mår som jag gör. Det får tyvärr vänta. Och jag behöver ju inte va rädd, det försvinner ju inte någonstans...hahaha...ingen risk.

Nu tror jag att jag ska koka mig en kopp te med honung i, sitta en stund till vid datorn, och sen, ja sen får vi se vad som hittas på.

Ha en jättebra dag.

Många kramar från en förkyld Maria.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 juni 2009 11:20

...varför jag inte har skrivit på ett tag, så beror det på att jag har helt enkelt inte mått så bra, tappat gnistan helt enkelt. Vet inte riktigt vad det är med mig, om det är för att jag är orolig för framtiden, hur det ska gå med jobb och så vidare...

Av Maria - 24 maj 2009 17:14

...att jag inte har bloggat på flera dagar. Men jag har haft så jäkla ont i min nacke och i huvudet, samt att min fibromyalgi har spökat. Jag brukar inte beklaga mig, men dom här dagarna har varit ett rent helvete, har knappt orkat med mig själv. Så ...

Av Maria - 18 maj 2009 08:32

...här idag och det verkar ha smittat av sig på mig. För idag är jag på riktigt surtantshumör. Och bägaren rann över imorse kan jag säga, det var slut på tålamodet. Jag fullkomligt hatar såna mornar när man måste tjata och skälla på ungar som då ocks...

Av Maria - 15 maj 2009 16:34

...på mig. Jag borde verkligen skämmas. För idag, efter jag skickat iväg ungarna till skolan så blev jag fast, vid datorn alltså. Och då menar jag helt fast, glömde både tid och rum. Har hittat ett nytt spel, som inte går att ge sig med. Fick typ PAN...

Av Maria - 14 maj 2009 09:15

...då var det torsdag. Helgen närmar sig med stormsteg. Gick upp som vanligt vid 07:00, väckte ungarna, i morse hade jag en extra att väcka. Jasmines kompis J har sovit över här i natt. I tisdags var vi ju och besökte barnen i Fjälla. Där grillade v...

Ovido - Quiz & Flashcards