Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Usch, vilken långtråkig dag...

Av Maria - 6 maj 2009 14:47

...detta har varit. Gick ju upp som vanligt vid 7:00,och då var det lika grått,trist och blött som igår morse. Väckte ungarna, fick iväg dom till skolan. Satte på morgonkaffet och fixade en macka med keso, tomat och salladskrydda på. Njöt av det samtidigt som jag njöt av tystnaden omkring mig. Satte mig sedan vid datorn. Ovanligt!! Eller hur?

Under tiden jag satt där kom den underbara solen fram, lika konstigt väder idag.

Fattar inte vad som har tagit åt mig den här veckan, ordet LAT passar in på mig alldeles ypperligt just nu. Får helt enkelt ingenting gjort. Fast det finns hur mycket som helst att göra. Jag skulle egentligen behövt baka pizzabullar, vanliga bullar och några sockerkakor, för att ha nu när det börjar bli sommar. Alltid gott att plocka fram till fikat och sen när det blir dags för stranden.

Jag har till och med varit så lat dom här dagarna så att jag har ignorerat dammråttornas fiende, ( dammsugaren ). Och det är inte likt mig.

Men, ska försöka få tummen ur och ta mig i kragen, imorrn alltså. Jag vet ju att bara jag börjar så går det som en dans.

Idag måste det fyllas på lite i vårt matförråd, samt inhandlas till två matsäckar. Så det blir en runda till affären sen när älsklingen kommer hem.

Nu ska jag gå ner i köket, laga middag till mina goingar, samt såklart även till mig. Sen affären nästa.

Önskar er alla en fortsatt bra onsdag.

Kramar i massor från en LAT Maria.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 juni 2009 11:20

...varför jag inte har skrivit på ett tag, så beror det på att jag har helt enkelt inte mått så bra, tappat gnistan helt enkelt. Vet inte riktigt vad det är med mig, om det är för att jag är orolig för framtiden, hur det ska gå med jobb och så vidare...

Av Maria - 24 maj 2009 17:14

...att jag inte har bloggat på flera dagar. Men jag har haft så jäkla ont i min nacke och i huvudet, samt att min fibromyalgi har spökat. Jag brukar inte beklaga mig, men dom här dagarna har varit ett rent helvete, har knappt orkat med mig själv. Så ...

Av Maria - 18 maj 2009 08:32

...här idag och det verkar ha smittat av sig på mig. För idag är jag på riktigt surtantshumör. Och bägaren rann över imorse kan jag säga, det var slut på tålamodet. Jag fullkomligt hatar såna mornar när man måste tjata och skälla på ungar som då ocks...

Av Maria - 15 maj 2009 16:34

...på mig. Jag borde verkligen skämmas. För idag, efter jag skickat iväg ungarna till skolan så blev jag fast, vid datorn alltså. Och då menar jag helt fast, glömde både tid och rum. Har hittat ett nytt spel, som inte går att ge sig med. Fick typ PAN...

Av Maria - 14 maj 2009 09:15

...då var det torsdag. Helgen närmar sig med stormsteg. Gick upp som vanligt vid 07:00, väckte ungarna, i morse hade jag en extra att väcka. Jasmines kompis J har sovit över här i natt. I tisdags var vi ju och besökte barnen i Fjälla. Där grillade v...

Ovido - Quiz & Flashcards