Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Ett riktigt skitväder är det...

Av Maria - 18 maj 2009 08:32

...här idag och det verkar ha smittat av sig på mig. För idag är jag på riktigt surtantshumör. Och bägaren rann över imorse kan jag säga, det var slut på tålamodet. Jag fullkomligt hatar såna mornar när man måste tjata och skälla på ungar som då också är trötta och sura. Men vi blev såklart vänner igen innan dom gick till skolan, fast det tar ett tag innan den där sura morgontrötta kärringen blir på riktigt gott humör igen.

Helgen här har varit underbar. I lördags klippte gubben gräset och jag passade på att tvätta våran ruggeliruggmatta ute på altan. Den går tyvärr inte att köra i tvättmaskinen. Sen satt vi och gottade oss ute i den ljuvliga solen tills det var dags att grilla. Sedan tittade vi en stund på Euorovision Contest, men slog över till en film istället. Tycker inte alls att det är som förr, det är bara för MYCKET nu för tiden.

Igår fixade vi ett större tillhåll åt Pepsi och hennes ungar. Dom börjar bli så himla aktiva nu så dom behövde ha lite mera space att röra sig på. Dom var fyra veckor igår.

Passade även på att dammsuga, så det slipper jag i dag. Skönt. Var även ner till affären och handlade lite.

Annars gjorde vi väl inte så där värst mycket igår. Det vart en liten latardag, som söndagar oftast är. Förstår inte varför man känner så för just söndagar egentligen.

Och idag, ja:a, det vet ni ju redan, hur den här dagen har börjat. Med KAOS!! Men som tur är så går det över.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Det återstår att se.

Ha en underbar måndag.

Kramar från mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 juni 2009 11:20

...varför jag inte har skrivit på ett tag, så beror det på att jag har helt enkelt inte mått så bra, tappat gnistan helt enkelt. Vet inte riktigt vad det är med mig, om det är för att jag är orolig för framtiden, hur det ska gå med jobb och så vidare...

Av Maria - 24 maj 2009 17:14

...att jag inte har bloggat på flera dagar. Men jag har haft så jäkla ont i min nacke och i huvudet, samt att min fibromyalgi har spökat. Jag brukar inte beklaga mig, men dom här dagarna har varit ett rent helvete, har knappt orkat med mig själv. Så ...

Av Maria - 15 maj 2009 16:34

...på mig. Jag borde verkligen skämmas. För idag, efter jag skickat iväg ungarna till skolan så blev jag fast, vid datorn alltså. Och då menar jag helt fast, glömde både tid och rum. Har hittat ett nytt spel, som inte går att ge sig med. Fick typ PAN...

Av Maria - 14 maj 2009 09:15

...då var det torsdag. Helgen närmar sig med stormsteg. Gick upp som vanligt vid 07:00, väckte ungarna, i morse hade jag en extra att väcka. Jasmines kompis J har sovit över här i natt. I tisdags var vi ju och besökte barnen i Fjälla. Där grillade v...

Av Maria - 12 maj 2009 09:40

..ska jag alltiiid va ute i sista minuten. Att det ska va så himla svårt att bestämma sig för nåt, ja det är jag i ett nötskal. Nu undrar ni säkert vad det handlar om? Jo det handlar om klädinköp! Har gått länge och funderat på ett linne och ett par ...

Ovido - Quiz & Flashcards