Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Lördag igen!

Av Maria - 9 maj 2009 11:15

Och just nu sitter jag vid datorn. Är helt själv hemma, gubben och äldsta sonen är iväg och fixar ihop ett fotbollsmål och dom andra två grabbarna är ute och säljer GT. Vår äldsta tjej har stuckit till Strömstad, det är cruising där idag, och det ville hon iväg och kolla. Och vår minsta, ja hon åkte ju iväg igår med mormor och morfar upp till sköna Värmland. Saknar henne redan, för det är så tyst utan henne, för hon kan prata må ni tro.

Igår hade gubben tagit ut semester, så han var hemma här med mig, så vi hjälptes åt med att städa lite. Hade inte orkat själv med denna förkylning, men idag känner jag mig något bättre. Var lite hes imorse, och det är typiskt, för det brukar aldrig slå fel att det tar stämbanden på mig. Vilket gubben brukar skoja om att det blir så tyst och skönt.

Kikade som vanligt på tv:n igår kväll, sappade mellan hockeyn och singing bee. Synd att Sverige inte gick vidare. Sedan tittade vi på en film en stund.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Får väl ner till affären och köpa lite lördagsmys. Kanske även skulle köpa med sånt där pizzakit och göra pixxa till middag. Ja, vi får väl se.

Nu ska jag iallafall ta och dra mig ner i duschen, sen återstår att se vad denna dag har att erbjuda.

Ha en superdupermysig lördag.

Kram Maria.

 
 
jeanette

jeanette

11 maj 2009 20:16

Klart du får lägga till oss!! Kram kram

http://www.metrobloggen.se/angel4you

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 juni 2009 11:20

...varför jag inte har skrivit på ett tag, så beror det på att jag har helt enkelt inte mått så bra, tappat gnistan helt enkelt. Vet inte riktigt vad det är med mig, om det är för att jag är orolig för framtiden, hur det ska gå med jobb och så vidare...

Av Maria - 24 maj 2009 17:14

...att jag inte har bloggat på flera dagar. Men jag har haft så jäkla ont i min nacke och i huvudet, samt att min fibromyalgi har spökat. Jag brukar inte beklaga mig, men dom här dagarna har varit ett rent helvete, har knappt orkat med mig själv. Så ...

Av Maria - 18 maj 2009 08:32

...här idag och det verkar ha smittat av sig på mig. För idag är jag på riktigt surtantshumör. Och bägaren rann över imorse kan jag säga, det var slut på tålamodet. Jag fullkomligt hatar såna mornar när man måste tjata och skälla på ungar som då ocks...

Av Maria - 15 maj 2009 16:34

...på mig. Jag borde verkligen skämmas. För idag, efter jag skickat iväg ungarna till skolan så blev jag fast, vid datorn alltså. Och då menar jag helt fast, glömde både tid och rum. Har hittat ett nytt spel, som inte går att ge sig med. Fick typ PAN...

Av Maria - 14 maj 2009 09:15

...då var det torsdag. Helgen närmar sig med stormsteg. Gick upp som vanligt vid 07:00, väckte ungarna, i morse hade jag en extra att väcka. Jasmines kompis J har sovit över här i natt. I tisdags var vi ju och besökte barnen i Fjälla. Där grillade v...

Ovido - Quiz & Flashcards