Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Varför..

Av Maria - 12 maj 2009 09:40

..ska jag alltiiid va ute i sista minuten. Att det ska va så himla svårt att bestämma sig för nåt, ja det är jag i ett nötskal. Nu undrar ni säkert vad det handlar om? Jo det handlar om klädinköp! Har gått länge och funderat på ett linne och ett par haremsbyxor, men har varit väldigt tveksam till om det passar på mig. Men till slut så hade jag tänkt klart. Gick ut på nätet och skulle beställa, och med min vanliga otur så fanns BARA byxorna, linnet var slut i min stl. Ja, jag beställde väl byxorna i hopp om att finna ett linne i den färgen någon annanstans. Så jag har typ besökt varenda klädesbutik på nätet och det går ej att uppbringa. Så nu är det bara att hoppas på affärerna inne i stan. Suck...

Vaknade första gången i morse vid 04:00 och trodde klockan var mer, men icke. Fick tvinga mig att somna om, för vad skulle jag upp och göra så tidigt. Och hade jag gått upp då så hade jag nog gett maken en ordentlig chock skulle jag tro.

Gick ju upp som vanligt då vid 07:00 och väckte ungarna. Packade ner vattenflaska, frukt, extrabyxor och regnjacka åt Jasmine. Det var det enda hon skulle ha med sig under dagen på klassresan. Resten ska vi ha med oss ikväll när vi besöker dom. Ska även ha med oss nåt att grilla. Och jag har tänkt göra iordning grillspett att ha med och till det köpte vi potatissallad och en grillsallad. Det blir nog himla mysigt.

Har inte hunnit med så mycket här hemma än. Men idag ska jag fara runt med dammsugaren och sen ska jag packa Jasmines övernattningsgrejer. Sen blir det duschen.

Och idag är det ett jättehärligt väder. Solen skiner från en klarblå himmel. Så för min del blir det att gotta sig ute på altanen idag, så mycket jag bara kan.

Nu blir det till att få detta gjort.

Ha en underbar dag.

Många solkramar från mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 3 juni 2009 11:20

...varför jag inte har skrivit på ett tag, så beror det på att jag har helt enkelt inte mått så bra, tappat gnistan helt enkelt. Vet inte riktigt vad det är med mig, om det är för att jag är orolig för framtiden, hur det ska gå med jobb och så vidare...

Av Maria - 24 maj 2009 17:14

...att jag inte har bloggat på flera dagar. Men jag har haft så jäkla ont i min nacke och i huvudet, samt att min fibromyalgi har spökat. Jag brukar inte beklaga mig, men dom här dagarna har varit ett rent helvete, har knappt orkat med mig själv. Så ...

Av Maria - 18 maj 2009 08:32

...här idag och det verkar ha smittat av sig på mig. För idag är jag på riktigt surtantshumör. Och bägaren rann över imorse kan jag säga, det var slut på tålamodet. Jag fullkomligt hatar såna mornar när man måste tjata och skälla på ungar som då ocks...

Av Maria - 15 maj 2009 16:34

...på mig. Jag borde verkligen skämmas. För idag, efter jag skickat iväg ungarna till skolan så blev jag fast, vid datorn alltså. Och då menar jag helt fast, glömde både tid och rum. Har hittat ett nytt spel, som inte går att ge sig med. Fick typ PAN...

Av Maria - 14 maj 2009 09:15

...då var det torsdag. Helgen närmar sig med stormsteg. Gick upp som vanligt vid 07:00, väckte ungarna, i morse hade jag en extra att väcka. Jasmines kompis J har sovit över här i natt. I tisdags var vi ju och besökte barnen i Fjälla. Där grillade v...

Ovido - Quiz & Flashcards