Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Maria - 24 mars 2009 09:54

Åter en ny dag. Har varit vaken några timmar nu, skickat iväg Putte och Jasmine till skolan.Så jag sitter som vanligt med en kopp kaffe. Har lite svårt att komma igång innan jag fått i mig ett par koppar.

Nicke har varit hemma sen igår, för nu har han åkt på förkylningen. Det verkar gå runt, runt. Tar aldrig slut. Eländes elände.

Tänk vilka goa ungar man har. Igår när jag och gubben kom hem från promenaden så ville Nicke och Jasmine baka sockerkaka, och det fick dom så klart. Vilken dom bjöd på när den var klar. Den blev jättegod.

Sedan fick vi jättefina kylskåpsmagneter av Jasmine som hon hade gjort på juniorerna. Hon är så duktig vår lilla tjej.

Ikväll ska Jasmines klass ha musikal för konsumstämman. Och vi andra ska gå och se den på måndag. Barnens mormor och morfar ska också med och titta. Blommor och skratt heter den.Bra namn nu med tanke på årstiden.

Och idag är det utvecklingssamtal igen. Nu är det Puttes tur, sista samtalet innan gymnasiet.

Så idag vete sjuttsingen om vi hinner med nån prommis. Får väl kanske hoppa över den idag, synd när det är så gott väder. Men, men. Hinner väl sätta mig en stund ute på altanen när solen kommer dit. Och kanske få lite färg i fejan. Behövs nu, är så himla vinterblek. 

Nähä, det blev inget utvecklingssamtal idag, telefonen ringde nyss, Puttes mentor, han var också hemma med förkylning. så det blev flyttat till nästa vecka. Får hoppas alla är friska då.

Då blir det ju promenix iallafall. Skönt.

Nä, nu måste jag få gjort nån nytta här hemma. För idag finns det tvätt igen. Den är inte tom länge, tvättkorgen alltså.Ett under att jag slapp undan en dag iallafall. Så måste jag dammsuga idag igen, fattar inte vart allt kommer från.

Ja nog finns det att göra och ingen INGA som kommer och tar det ifrån en finns det heller. Synd.

Ha en go dag.

Kram Maria


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards