Alla inlägg den 3 april 2009

Av Maria - 3 april 2009 22:18

Har nu haft en spännande kväll framför tv:n. Har tittat på matchen mellan HV71 och Färjestad. Och nu står det 1-1 i matcher. Nu behöver Färjestad bara vinna 3 matcher till så har dom tagit hem segern. På söndag är nästa match, får man inte missa.Så heja på vårt gula-lila lag. Kom igen. Heja, heja.

Nu ska jag snart gå och nana kudden och när jag vaknar så ska jag undvika att titta på den väggen där den förskräckliga tavlan hänger, så att jag slipper tänka på den när jag ska gratta min älskling som fyller 20 ( önskedröm från han).

Sov gott alla . Nattiskramar från lilla mig.

Av Maria - 3 april 2009 10:48

Usch, vilken morgon. Det första man såg när man slog upp sina blå var en hemskt ful tavla. Och då menar jag HEMSK !! En sån där tavla med stor tjock prålig GULDRAM!! Jag fullkomligt hatar sånt, får rysningar av obehag och kväljningar. Jo det är så att den hamnade på väggen i vårt sovrum i går kväll, mot PMS tantens vilja. Men till slut fick jag ge upp. Med orden från min make ( den ska baara hänga där tills den är värderad ).Ja och det ska göras fort som attan. ANNARS !! Och jag som hade lyckats med att få bort den från vardagsrummet efter vi målat och tapetserat om där. Då hamnade den bakom soffan. Detta kom min kära make på i går kväll. Så där fick den inte stå längre, den kunde ju bli förstörd. Han har nämligen ärvt denna förskräckliga tavla efter sina föräldrar. Men tyvärr, jag vill inte ha den uppe på någon vägg, det är ju förfasen pensionärsvarning på att ha en sån tavla på väggen. Och i det här hemmet finns inga pensionärer. Inte än!

Grått och trist är det idag också. Fy. Det är väl straffet för att jag struntade i solen i onsdags och städade istället. Typiskt. Men då är städningen iallafall gjord, för det kan jag erkänna att jag inte hade haft nån större lust till idag.

Och då var det dags med tårta igen. Min kära make fyller år imorrn, så det blir att baka en tårtbotten idag. Nån present har jag inte köpt än, får väl fixa det sen. Men det är svårt, han önskar sig ju aldrig nåt. Men han tycker ju om stryktips och sånt, så det kanske blir att jag köper nåt av det.

Idag har jag tänkt att göra en jättegod kycklinggryta med mango chutney och sambal oelek, klyftpotatis blir det till den. Mums. Men man lär väl få skära småbitar av file´erna, pga att det finns nån eller några sinnessjuka människor som stoppar glasbitar i både korv och kyckling. Jäkla IDIOTER !!

Har nyss haft en trevlig pratstund i telefonen med min goa kompis A. Har även tänkt slå en pling till J, en annan go vän, för att höra hur hon mår.

Nej gott folk, ska försöka göra lite nytta här hemma nu, hör att tvättmaskinen har stannat och tumlaren piper. Sen ska bakas tårtbotten.

Ta en sväng med dans(damm)sugaren ska jag också göra, sätta på lite go dansbandsmusik (rysmusik), som min vän A säger att det är.....hahaha.

Ha en underbar dag.

Kram från mig.

Ovido - Quiz & Flashcards