Alla inlägg den 28 april 2009

Av Maria - 28 april 2009 09:31

...två tmmar hos tandläkaren istället för en halvtimme.Skulle ju bara dit på vanlig undersökning egentligen, men så ringde dom strax efter åtta och frågade om jag kunde komma tidigare för dom hade fått ett återbud, så det skulle även hinnas med någon lagning. Så jag tog den extra tiden och skulle va där klockan ett, och tiden fram till dess var hemsk. Jag var så nervös, pirr i magen och alldeles iskall om händerna. Nästan som om det skulle varit min sista stund på jorden. Så sjåpig och rädd är jag. Men när jag väl kom dit och dom hade gjort undersökningen så hade jag slappnat av lite. Efter det lagades två tänder. Så två timmar senare gick en gladare JAG hem med ett snett och bedövat leende och en något tunnare plånbok, men jag kan säga att det vart värt ALLT!!

Sen var det dags för ännu ett utvecklingssamtal, och denna gången var det Nickes tur. Där var vi klara strax efter sex. Gick även därifrån med ett leende på läpparna för det är så himla roligt att få höra att det går bra för barnen i skolan. Så nu är vi färdiga med alla såna samtal för denna termin. Gött!!

När vi var klara där, så var det dags att åka och handla lite mat och sen vidare hem. Väl hemma så var det dags att fixa kvällsmat och under tiden vi gjorde det började det åska och regna. Både ruggigt och mysigt tycker jag. Men det gick snabbt över igen.

Kvällen avslutades med tv....som vanligt. Men det var skönt, efter en lite jobbig dag.

Så därför blev det inget skrivet igår, orkade tyvärr inte.

Men nu är det en ny dag, sitter här och hoppas på att solen ska komma fram, det verkar som att det håller på att spricka upp, men vi får väl se.

Än så länge har jag inte gjort så mycket idag. Men måste dra runt med dammsugarn idag iallafall. Och sen ska jag hämta Jasmine vid skolan klockan ett och gå med henne till tandläkaren för undersökning. Sen blir det att gå hem och laga mat. Och efter det får vi se vad som hittas på.

Funderar på om jag ska köpa slingmedel och göra lite slingor, men har inte riktigt bestämt mig än. Nåt ska jag göra iallafall, känner sig lite piggare och fräschare när man får piffa till sig lite.

Nu ska jag ta tag i lite här hemma, sen in i duschen och iväg..........

Ha en underbar tisdag allihop.

Många GLÄDJEKRAMAR från mig.

Ovido - Quiz & Flashcards