Alla inlägg den 17 april 2009

Av Maria - 17 april 2009 22:05

....är jag, efter denna dag. Först var jag ju på lönesamtal i förmiddags, vet inte riktigt hur det gickför det får man ju inte reda på samma dag. Men enligt chefen så är jag ju inte helt blåst, inte än iallafall!! Tur det, för jag trodde det skulle va kört eftersom jag varit sjukskriven sen mitten på januari.

När jag kom hem satte jag på kaffe och gick ut på altanen, tänkte njuta lite sol, men då ringde maken. Han brukar hämta Jasmine på badhuset på fredagarna, men kunde inte detta idag, översvämning av kloakvatten (bajs) på jobbet som han var tvungen att fixa...bläääää.

Så jag fick möta upp henne på vägen mellan skolan och hit hem.

När jag kom hem igen så gick jag åter igen upp och trodde jag skulle få fortsätta njuta av solen, men nej, då kom gubben hem, han gick snabbt som attan in i duschen och sen skulle man då stå redo för att åka och handla. Så okej, det var bara att snällt följa med. Men sen när vi kom hem, DÅ fick jag njuta en stund av solen. Om jag följde efter den ja!!

Så det är bara att hoppas på morgondagen....hmmmm.

Började med maten efter att jag gett upp jagandet av solen. Köttgryta och ris blev det idag. Jättegott tyckte alla.

Och nu har jag precis sett på Så ska det låta, efter det sappade vi över till Singing Bee. Men jag tror snart det blir kudden för min del, jag är superdupertrött, och jag vet att jag måste upp med klockan imorrn. Jo, det är lördag, men Jasmine och hennes kompis J ska va hundvakter imorrn när mina föräldrar åker och handlar, så då får jag pallra mig ur min varma goa säng och väcka dom. J ska sova över hos Jasmine inatt.

Så det är bara att bita ihop, gilla läget och gå upp, pigg och alert, göra frukost, tänka på att : söndag, då får jag soooovmorgon. Tror jag!!

Nu mina kära vänner så har lilla jag tänkt gå tillbaka till mitt soffhörn en stund till, och mycket, mycket snart är det dags för den ljuva sängen.

Sov så gott, så hörs vi imorron.

Trötta, slappa kramar från Maria

Ovido - Quiz & Flashcards