Alla inlägg den 6 april 2009

Av Maria - 6 april 2009 19:02

Efter en härlig dag, några timmar i solen. Det var såå härligt.Gick ut och satte mig direkt efter vi hade ätit frukost/lunch. Fick otroligt nog upp alla ungarna till denna måltid.Och det märktes, för efter en stund var det världskrig. Åh, underbara PÅSKLOV, det börjar bra..........

Har inte fått gjort så mycket här hemma i dag, men har inte nåt direkt dåligt samvete för det. Fixat middag, köttfärsås och makaroner. Och idag vek JAG tvätten, brukar ju vara Emelie som gör det annars men hon stack till Lysekil. Så jag tänkte att jag kunde ta den växande högen. Så lite nytta har jag väl gjort iallafall.

Har precis beställt kläder till utegympan åt Jasmine också.

Hoppas mina nya köksgardiner kommer imorron, har sån lust att byta i köket nu. Det skulle ju bara ta 2-3 dagar, så dom borde kommit idag egentligen. Vad besviken man blir när man väntar på nåt. Suck!!

Nä, nu ska jag sätta mig och slappa en stund vid tv:n, dricka en kopp kaffe som jag nyss satt på åt mig och maken.

Ha en trevlig måndagkväll och sov så gott.

Kram från mig.


Av Maria - 6 april 2009 10:48

Go´morron! Eller snarare snart go´midda. Har haft lite sovmorgon idag, barnen har ju påsklov. Skönt att slippa gå upp efter en irriterande väckarklocka.Har väl varit vaken sen nio. Hunnit bädda, sätta igång diskmaskinen, plockat undan lite och satt på mitt morgonkaffe,som jag just nu sitter i lugnan ro och njuter av. Kaffet alltså. Njuter även av tystnaden. Barnen sover än, förutom Peter, vår största son, han ska snart iväg några timmar.Dom andra är ena riktiga sömntutor må jag säga, men dom har väl ärvt det efter mig. Jag kunde sova hur länge som helst förut, hade nog inte vaknat om dom så hade släppt en bomb brevid mig. Men något har hänt, vaknar till och med självmant nu, till min mans STORA förvåning. Helt chockad är han över detta fenomen....hahaha. Jag måste nog medge att jag är rätt chockad själv.

Det verkar bli en lika fin dag idag också. Skönt.Ska faktiskt sätta mig på altanen och njuta idag med. Satt ett par timmar i solen igår, verkar ha fått lite färg i ansiktet iallafall. Näsan blir ju dock som ett stoppljus.

Det gick bra för Färjestad igår. Nu står det 2-1 i matcher. Spännande!!

Nu vaknade Jasmine till liv. Och tumlaren piper. Dags att göra nån nytta.

Ska dra mig ner till köket och göra lite frukost/lunch, eller vad man nu ska kalla det??

Sedan uut i solen.

Ha en UNDERBAR dag.

Kram Maria.

Ovido - Quiz & Flashcards