Alla inlägg den 24 april 2009

Av Maria - 24 april 2009 09:10

Sorry att jag inte skrev nåt igår. Har åkt på värsta TANDVÄRKEN!! Och en rejäl tandinflammation, så igår fick jag ringa akut ner till tandläkaren och fick en tid 11:10. Kändes skönt att få komma dit trots att jag är så fruktansvärt rädd, men jag stod inte ut längre. Var lite svullen och så när jag kom dit, men igår kväll började jag nästan bli rädd, det svullnade bara mer och mer, och läpparna ska vi inte prata om, ser ut som jag injicerat med sån där läppförstoring, fast föör mycket.Så där ligger till och med Linda Rosing i lä..hahaha. Och kinden är så stor, så man skulle kunna tro att jag hamstrat middag där i flera veckor. Fick pencillin som jag ska ta 3 ggr om dan i 10 dagar, så jag hoppas att svullnaden lägger sig snart. Får typ bara i mig youghurt och soppa med tesked. Rena bantningskuren. Ni kan tro att jag är hungrig.

Imorse skulle Jasmine gå med två kompisar till skolan, så när dom kom så skyndade hon sig att säga hej då och så sa hon försiktigt: du behöver väl inte visa dig mamma. Snacka om att man ser hemsk ut då, när till och med ungarna skäms.Jag kan inte göra annat än att skratta åt eländet. Får hoppas att jag snart förvandlas från odjuret till skönheten igen.

Och sååå till UTMANINGEN då som min goa vän BrunettAnna har gett till mig. Den går ut på att lista tio saker som jag är TACKSAM över.


1. Jag är självklart tacksam över att jag fick komma till världen.

2. Och då är jag ju även tacksam mot mina föräldrar som gjorde just MIG!

3.  Sen är jag tacksam över att jag har en sån underbar man. Och han är MIN!

4. Och jag är väldigt tacksam över att just VI har fått fem friska, goa och underbara barn.

5. Jag är också väldigt tacksam över mina underbara syskon och mina goa vänner.

6.Jag är tacksam för att vi varje dag har mat på bordet och tak över huvudet. Tänker på dom som har det svårt här i livet.

7. Jag är också tacksam för varje dag man får ha tillsammans.

8. Sen är jag tacksam mot mig själv för att jag nu tagit MOD till mig och gått till tandläkaren.

9. Så då är jag även lyckligt tacksam över att tandläkare finns.

10.Känner även att jag blir tacksam när jag slipper ha ont.


Då var det klart. Lite svårt, konstigt egentligen, för det finns ju faktiskt hur mycket som helst att vara tacksam för. Men när man sitter så här så låser det sig.

Idag ska jag inte göra så mycket har jag tänkt, orkar inte,sätter mig nog ute i solen en stund. I skymundan så ingen ser mig, jag behöver ju inte skrämma ihjäl folk i onödan.

Har nyss pratat med min goa gubbe, han skulle köpa med mer youghurt och soppa hem till mig. Även sugrör, så blir det lite lättare att få i sig nåt.

Ja då återstår det att se hur denna helg blir, nåt godis blir det ju inte för min del iallafall. I såna fall får man väl smälta chokladen och dricka med sugrör.....hahaha. Nä så illa är det inte, har faktiskt inget större sug efter godis just nu ändå.

Nu ska jag gå och ta en dusch och sen ska jag göra: INGENTING!

Ha en jättebra fredag. Jag ska göra mitt bästa för att få det själv.

Vi höres.

Många kramar från en STACKARS mig.


Ovido - Quiz & Flashcards