Alla inlägg den 14 april 2009

Av Maria - 14 april 2009 12:48

Vanlig vecka igen, och det märktes. Barnen var jättesvåra att få upp, fick tjata flera gånger på dom. Dessutom så har dottern Jasmine bestämt att JAG ska ta fram kläder åt henne på morgonen, vilket då inte alltid är så lätt, så i morse plockade jag fram dom nya jeansen, tog ett skärp till, ett rosa linne och en vit luvtröja, la det på hennes säng och gick ut i köket och fixade frukost. Rätt som det var fick jag höra ett illvrål, trodde hon gjort sig illa men icke, det var kläderna. Hon skulle då INTE ha DET rosa linnet, och inte den vita luvtröjan, inte ett skärp utan hon skulle ha sina hängslen. Så det var bara att gå åter igen till garderoben. Till slut blev hon nöjd. Maken sa till slut att hon är ju nästan värre än en sån där modefreak....hahaha. Så hädanefter så ska lilla damen få ta fram sina kläder själv och det ska ske HELST innan sängdags.

Det är underbart nästan jämt!!

När jag väl fått iväg ungarna till skolan så var det dags för nästa projekt. TVÄTTEN!! Att det kan bli såå mycket tvätt. Tycker tvättmaskinen går varm här i stort sett jämt, borde ju nå botten nån gång. Har väl hänt att det fått vart tomt i korgen någon timme. Som nu, nu är det bara lite i korgen, men då har två ungar gympa idag och då fylls den snart igen. Ett evighetsgöra.

Dammsugit har jag också gjort idag, här är det typ varannandagsgöra.

Förövrigt så har jag suttit vid datorn, hittade en ny skitsnygg micro, till och med maken tyckte om den, så den har vi bestämt oss för att köpa. Den går i rött, samma färg som vi har på vattenkokaren, brödrosten och kaffebryggaren. Så det blir nog himla snyggt.

Ska iväg på Puttes utvecklingssamtal senare idag också, för nu är alla friska, gott att få det gjort.Det blir det sista innan gymnasiet för honom.

Nu ska jag sätta på lite kaffe, ta mig en macka och fundera på vad vi ska ha till middag idag. Kanske skulle ta och göra ugnsstekt falukorv, det är ju gott. Tja, vi får se.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kram från mig.

Ovido - Quiz & Flashcards