Alla inlägg den 15 april 2009

Av Maria - 15 april 2009 18:25

Och Roomservice har vi tänkt oss att titta på, alltid lika kul med inredningsprogram. Till det hade jag faktiskt tänkt att poppa popcorn. Det kan man ju faktiskt unna sig även fast man håller igen och det är ju lill-lördag idag.

Nu har dom flesta i familjen kommit hem, så nu känns det inte så ensamt längre.Gott

Min lilla älskade make har varit och bytt däck på bilen efter jobbet, så han har nyss fått slått sig ner vid sin dator och sitt Travian. Så här sitter vi nu brevid varann vid våra datorer och dricker en varsin kopp kaffe.

Idag gjorde jag pasta och skinksås till middag. Gott och enkelt.

Nu ska jag spela en stund på blip.se och sen ska jag hjälpa Jasmine med läxan, om hon nu behöver min hjälp vill säga. Hon brukar klara det mesta själv, men jag vill ändå va med och kolla. Hönsmamma som jag är. Sen är det som sagt va: popcorn, pepsimax och Roomservice som gäller.

Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll och många nattiskramar från mig.

Av Maria - 15 april 2009 11:57

När jag vaknade i morse och drog upp persiennen så hade jag hoppats på att få en skymt av solen idag, men ack nej, det regnade. Hade lust att bara dra ner persiennen igen, gå tillbaka till den varma goa sängen och somna om. Men tyvärr så kunde jag inte det, man har ju ungar som ska väckas och frukost ska göras, så det var bara att se glad ut och gilla läget. Började med att väcka barnen, vilket gick lättare idag. Tände lite ljus på bordet,satte på mitt morgonkaffe och gjorde iordning frukosten.

Packade sedan iordning Jasmines gympapåse, idag skulle dom ha gympa ute. Stackarna.Får hoppas att det är uppehåll då.

Efter jag skickat iväg dom till skolan så gick jag upp till min dator och satte mig, tur man har den, för ibland känner man sig så himla ensam.Och när man sitter där så går ju tiden lite fortare också.

Funderar på om jag ska sätta mig med min scrapping, det är ju väder för det idag.Visst, man kan väl scrappa annars också, men det blir ju inte att man sätter sig om det är en jättefin dag. Då vill man ju va ute. Har ju inte så mycket annat att göra, dammsög gjorde jag ju igår.Och man kan ju inte hålla på och städa varenda dag.

  Bytte även rent i våra sängar igår, så det var extra skönt att gå och lägga sig.Härligt

Nu ska jag iallafall ta och kila ner i köket och göra nåt att äta, börjar bli jättehungrig. Har tänkt steka mig en liten omelett och ta sallad till.

Det är både gott och mättande. Har ju börjat hålla igen nu, ska försöka gå ner några kilon innan sommaren. Och den här omeletten är bara gjord på ägg, vatten och kryddor. Brukar steka lite lök och champinjoner först, sedan häller jag på äggsmeten. Perfekt smalmat.

Ha en trevlig eftermiddag.

Kram Maria.

Ovido - Quiz & Flashcards