Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 1 april 2009 15:22

Ja, då var jag klar. Dammat, dammsugit, torkat golv, städat toaletterna och tvättat. Pust. Men det känns helt underbart när det är gjort nu.

På lunchen kom min underbara make med en varsin pizza, och det var gott kan jag säga. Var så hungrig. Och ja, jag vet, först godis igår kväll och nu pizza!! Undrar om jag kommer i bikinin i år? Jag får väl ta  och skärpa mig från och med NU!!

Har även hunnit gjort färdigt min layout, som ni ser på bilden. Blev ganska nöjd med den faktiskt.

Nu ska jag ta och gå ner i duschen och fräscha till mig, sen är det dags att laga middag, och idag har jag bestämt att det får bli ris och korvstroganoff.

Ha en go kväll allesammans, det ska jag ha. Sitta och njuuta av ett nystädat hem, tända ljus, och slappa i soffan framför tv:n. Och idag är det väl final i hockyen mellan HV och FBK? Om jag inte helt är ute och cyklar.

Om det nu är det, så säger vi HEJA FBK.

Kramizar Maria.

Av Maria - 1 april 2009 08:32

Då var det 1:a April idag då. Det går fort nu, snart är det sommar.Åh så härligt.

Idag skiner solen här, underbart, fick sån brinnande lust att STÄDA idag, annars brukar fredag va min städardag för det mesta. Men det liksom spritter i kroppen, så det är lika bra att ta det, nu när man verkligen känner för det.

Och tur att det blev fint väder, för idag skulle Jasmine ha orientering. Så imorse var det packa ryggsäck som gällde. Hoppas dom får det mysigt idag.

Igår kväll, strax före halv åtta blev både jag och gubben så där AKUUT godissugna. Vi tittade på varann och nickade, tog på oss skor, jacka och nästan sprang ner till kiosken. Jag har ju fått pippi på några helt underbara godisar, fyrkanter med kola och jordnötter, doppade i choklad. Sega och goa. Mmmm. Egentligen skulle man inte haft nåt sånt nu, för jag borde tänka på att det snart är bikinisäsong. Borde försöka gå ner några kilo istället, men det är såå himla svårt att motstå när man blir så akut sugen. Då vill man bara haaa !!

Sen blev det soffan, Äntligen hemma och mitt favvogodis.

Nu ska jag dricka ur mitt kaffe. Sen är det bara och sätta igång med städningen, så kanske jag hinner med att scrappa lite sen också. Började ju på en layout igår som jag vill göra färdigt, så jag kan börja på en ny. Man blir ju som sagt aldrig färdig, för kort får man ju hela tiden nya, så detta är ett livsprojekt. Men det är superkul.

Ha en skön dag i solen (ni som har sol), ni andra får ha en skön dag iallafall.

Många goa solkramar från mig.

Ovido - Quiz & Flashcards